האם אי פעם רציתם לדרג את העדפות הצרכנים ביחס לתכונות שהצעת הערך שלכם צריכה לכלול? מה לגבי תיעדוף רשימה של פריטים, מדיניות או מאפיינים על סמך חשיבות?
אם כן, MaxDiff הכלי המחקרי המושלם בשבילכם!
בהשוואה למתקבל מסולמות דירוג טיפוסיים, מדרג ההעדפה/ החשיבות שמתקבל באמצעות ה- MaxDiff מדויק יותר, מובחן יותר, נמנע מהטיית שימוש בסולם ולא פחות חשוב, קל ליישום ולהבנה.
טכניקת ה-MaxDiff מאפשרת לדרג את הפריטים הנבדקים על פני ציר כמותי ולהבין את הדרוג היחסי שלהם מבחינת רמת ההעדפה או החשיבות שלהם עבור הצרכנים.
אז איך זה עובד? ה-MaxDiff בנוי ממספר תרגילים שחוזרים על עצמם. בכל תרגיל מוצג למשתתפי המחקר סט מצומצם של פריטים (מתוך הרשימה הכוללת) והם מתבקשים לבחור מה הכי חשוב להם ומה הכי פחות חשוב להם בהתאם לשאלת המחקר.
בסופו של התהליך כל משתתף נחשף לכל הפריטים הנבדקים (מינימום של 3 חשיפות לכל פריט) בכל פעם בתמהיל מתחלף של תכונות. התוצר הסופי לוקח בחשבון את כמות הפעמים שכל פריט נבחר כחשוב ביותר מול כמות הפעמים שנבחר כהכי פחות חשוב.
היתרונות המרכזיים של ה- MaxDiff בהשוואה לשיטות המסורתיות
מילוי השאלון הוא משימה פשוטה ולא מורכבת
אפשר לבדוק כמות רבה יותר של פריטים
המדרג מובחן יותר (בשיטה המסורתית יש למשיבים נטייה לדרג את כל התכונות/ הפריטים כחשובים)
בניגוד לשאלות מסוג drag & drop, ב-MaxDiff מידת החשיבות מתקבלת על ציר כמותי שבו יש משמעות למרחקים בין פריט לפריט
מוזמנים לפנות אל צוות 2thePoint בפעם הבאה
שתרצו לדרג העדפה או חשיבות של תכונות ולקבל תוצאות איכותיות, מדויקות ומובחנות יותר.