בלוג

תיאוריית MaxDiff

האם אי פעם רציתם לדרג את העדפות הצרכנים ביחס לתכונות שהצעת הערך שלכם צריכה לכלול? מה לגבי תיעדוף רשימה של פריטים, מדיניות או מאפיינים על סמך חשיבות? 

אם כן, MaxDiff הכלי המחקרי המושלם בשבילכם! 

בהשוואה למתקבל מסולמות דירוג טיפוסיים, מדרג ההעדפה/ החשיבות שמתקבל באמצעות ה- MaxDiff מדויק יותר, מובחן יותר, נמנע מהטיית שימוש בסולם ולא פחות חשוב, קל ליישום ולהבנה.

טכניקת ה-MaxDiff מאפשרת לדרג את הפריטים הנבדקים על פני ציר כמותי ולהבין את הדרוג היחסי שלהם מבחינת רמת ההעדפה או החשיבות שלהם עבור הצרכנים.

אז איך זה עובד? ה-MaxDiff  בנוי ממספר תרגילים שחוזרים על עצמם. בכל תרגיל מוצג למשתתפי המחקר סט מצומצם של פריטים (מתוך הרשימה הכוללת) והם מתבקשים לבחור מה הכי חשוב להם ומה הכי פחות חשוב להם בהתאם לשאלת המחקר.
בסופו של התהליך כל משתתף נחשף לכל הפריטים הנבדקים (מינימום של 3 חשיפות לכל פריט) בכל פעם בתמהיל מתחלף של תכונות. התוצר הסופי לוקח בחשבון את כמות הפעמים שכל פריט נבחר כחשוב ביותר מול כמות הפעמים שנבחר כהכי פחות חשוב.

היתרונות המרכזיים של ה- MaxDiff בהשוואה לשיטות המסורתיות

מילוי השאלון הוא משימה פשוטה ולא מורכבת

אפשר לבדוק כמות רבה יותר של פריטים

המדרג מובחן יותר (בשיטה המסורתית יש למשיבים נטייה לדרג את כל התכונות/ הפריטים כחשובים) 

בניגוד לשאלות מסוג drag & drop, ב-MaxDiff מידת החשיבות מתקבלת על ציר כמותי שבו יש משמעות למרחקים בין פריט לפריט

מוזמנים לפנות אל צוות 2thePoint בפעם הבאה
שתרצו לדרג העדפה או חשיבות של תכונות ולקבל תוצאות איכותיות, מדויקות ומובחנות יותר.

Scroll to Top
דילוג לתוכן